Extra 300 LPX FliteWork - 2,6 m |
Autor |
Wiadomość |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |11 Sty 2012|, o 21:32
|
|
|
MONTAŻ SILNIKA
Silnik montuję do przedniej wręgi. Razem z modelem dostarczono szablony do wiercenia min. dla DA 100. Ten szablon będzie również pasował do mojego DLE111.
,
Dokładnie zaznaczam środki otworów pod śruby i wiercę otwory.
Wstępnie montuję silnik na dołączonych tulejkach aluminiowych. Wystaje on jednak za bardzo do przodu o około 25 mm.
, , , .
Rezygnuję z podkładek, jednak wtedy prawy cylinder dotyka sklejki domku do którego jest przymocowany silnik.
Nieznacznie podcinam sklejkę. Powstaje odstęp i gorący silnik nie będzie dotykał drewna. Teraz szczelina między osłoną silnika i kołpakiem śmigła jest właściwa, przynajmniej dla mnie.
,  |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |11 Sty 2012|, o 22:59
|
|
|
Do silnika nie będę umontował standardowych tłumików puszkowych, lecz zastosuję inne lepiej tłumiące tłumiki typu "canister", przynajmniej tak mi się wydaje.
Tłumiki umieszczę w dolnej części kadłuba w specjalnie przygotowanej już wnęce.
.
Producent modelu dołączył specjalne wręgi do montażu tego typu tłumików. Do mojego pasują te o średnicy otworów 65 mm.
Rurkę silikonową pociętą na kawałki wykorzystuję jako amortyzatory tłumików. Montuję na "sucho" tłumiki.
,
Wręgi pasują i nie ma żadnego problemu z wklejeniem ich na stałe do kadłuba.
Muszę jeszcze wyciąć otwór na końcowe odcinki rur wychodzących z tłumików, oraz dodatkowy w celu lepszego chłodzenia.
Wycinam tylko folię, bo już wcześniej producent przewidział konieczność takiego zabiegu dla tłumików typu "canister" i w tych miejscach nie było balsy.
, ,
Otwory w folii wyciąłem nieznacznie mniejsze, by móc na gorąco żelazkiem podwinąć folię i przykleić do krawędzi balsy. W ten sposób w przyszłości będzie mniej narażona na odklejenie się na krawędziach. |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |12 Sty 2012|, o 23:52
|
|
|
Wkładam tłumiki we właściwe miejsce i zamierzam je połączyć z silnikiem rurami wydechowymi z giętkim odcinkiem z tzw. flexem
Wyginam rury tak by pasowały do tłumików i zakładam teflonowe rurki do złączenia z tłumikami. Mimo wielu prób okazuje się , że nie można wystarczająco wygiąć rur by tłumiki ułożyły się równolegle. Tłumiki są skośnie ułożone względem siebie i kadłuba, a dodatkowo dotykają do siebie. Giętki odcinek rury jest za krótki by móc właściwie zmontować układ wydechowy.
, ,
Niedopuszczalne jest by tak zostawić jak to teraz jest zmontowane. Amortyzatory są mocno ściśnięte i nie będą spełniać swojej funkcji. Uderzające o siebie tłumiki - szkoda się o tym rozpisywać. Muszę to bezwzględnie jakoś poprawić. |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |13 Sty 2012|, o 23:04
|
|
|
Postanawiam zrobić dodatkowe kolanka. Rura aluminiowa fi 28 x 1,5 mm ma średnicę wewnętrzną 25mm i można ja włożyć na wcisk na rurę. Również ściankę 1,5 mm mogę pospawać. Z cieńszą mógłby być problem, szczególnie, że kolanko będzie pracować w niekorzystnych warunkach, duże wibracje od silnika i podwyższona temperatura.
Kolanka pospawane pod odpowiednim kątem. Po obu stronach zrobiłem nacięcia, aby ścisnąć metalowymi opaskami zaciskowymi.
,  |
|
|
|
 |
Mariusz N
Wiek: 63 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 73 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: |14 Sty 2012|, o 11:38
|
|
|
Cześć
Gdzie kupiłeś tą silikonową rurkę |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |14 Sty 2012|, o 18:06
|
|
|
Rurki silikonowe kupiłem w komplecie z dwoma rurami wydechowymi i dwoma tłumikami.
w SDSHOBBY http://www.sdshobby.net/s...20cc-p-627.html
Czyżby Twoja Extra też miała dostać nowe tłumiki?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |15 Sty 2012|, o 14:36
|
|
|
Składam wszystkie elementy układu wydechowego. Teraz tłumiki układają się równolegle, jest też odstęp od elementów kadłuba.
Montaż silnika i układu wydechowego uważam za zakończony.
 |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |23 Mar 2012|, o 23:06
|
|
|
ŚMIGŁO I KOŁPAK
Montaż śmigła zaczynam od wywiercenia 6 otworów. Otwory umieszczam tak, by podczas odpalania silnika śmigło było ustawione w wygodnym dla mnie położeniu . Bardzo pomocny jest szablon do wiercenia. W podstawie kołpaka również wiercę sześć otworów. I tutaj też nie mogę pod dowolnym kątem ich wywiercić.
, ,
Po przykręceniu śmigło musi wpasować się między sześć wystających elementów podstawy.
Następnie wycinam w laminatowym kołpaku wycięcie na łopaty śmigła. Z tektury robię szablon o opowiednim kształcie i odrysowuję na kołpaku. Wycinam przy pomocy trzpieniowej szlifierki. (Uwaga na szkodliwy pył laminatowy pojawiający się podczas szliwowania ! )
, ,
Wstępnie pasuję, a następnie szlifując wykańczam kształt i krawędzie.
,
Kołpak ze śmigłem jest gotowy.
 |
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |23 Mar 2012|, o 23:31
|
|
|
Wacław napisał/a: | Składam wszystkie elementy układu wydechowego. Teraz tłumiki układają się równolegle, jest też odstęp od elementów kadłuba.
Montaż silnika i układu wydechowego uważam za zakończony.
Obrazek Obrazek Obrazek |
Super wykonanie...... jakie średnice są przewodów wydechowych tj. harmonijki i końcówek
Pytam, bo podobne widzę w turbosprężarkach samochodowych, może by je można zaaplikować
DSC00003.jpg to ma fi 19/15 mm |
 |
Plik ściągnięto 80928 raz(y) 58,69 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |29 Mar 2012|, o 21:23
|
|
|
Witam.
Rura wydechowa ma średnicę 25 mm, ale ścianka ma grubość zaledwie 0,3 mm, by nie była zbyt ciężka.
Wykonana jest z dosyć twardej stali. Nieznacznie skracałem rury i przecięcie zwykłym brzeszczotem do stali praktycznie nie było możliwe. Musiałem ciąć tarczą ścierną do cięcia metali.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |30 Mar 2012|, o 23:32
|
|
|
Pewnie ta rura do niczego się nie nada . Nie mam na myśli aplikacji do twojego modelu, ale może komuś spasować ? Może Mariuszowi L. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mariusz N
Wiek: 63 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 73 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: |11 Kwi 2012|, o 19:36
|
|
|
Cześć
Wacek ten korek w zbiorniku paliwa jest do kitu, w moim przypadku mocno się skurczył i po zatankowaniu sporo paliwa wylało się do środka. |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |12 Kwi 2012|, o 00:08
|
|
|
Cześć.
Dzięki za informację. Mam nadzieję, że paliwo nie poczyniło Ci wiele szkód w modelu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|