| 
		Extra 300 LPX FliteWork  - 2,6 m | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |11 Sty 2012|, o 21:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MONTAŻ SILNIKA      
 
     Silnik montuję do przedniej wręgi.  Razem z modelem dostarczono szablony do wiercenia min. dla DA 100. Ten szablon będzie również pasował do mojego DLE111.
 
 ,  
 
Dokładnie zaznaczam środki otworów pod śruby i wiercę otwory.  
 
 
 
 
Wstępnie montuję silnik na dołączonych tulejkach aluminiowych.  Wystaje on jednak za bardzo do  przodu o około 25 mm. 
 
 ,   ,  ,   .
 
 
Rezygnuję z podkładek, jednak wtedy prawy cylinder dotyka sklejki domku do którego jest przymocowany silnik.  
 
Nieznacznie podcinam sklejkę.  Powstaje odstęp i gorący silnik nie będzie dotykał drewna. Teraz szczelina między osłoną silnika i kołpakiem śmigła jest właściwa, przynajmniej dla mnie.
 
 ,   | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |11 Sty 2012|, o 22:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Do silnika nie będę umontował standardowych tłumików puszkowych, lecz zastosuję inne lepiej tłumiące tłumiki typu "canister", przynajmniej tak mi się wydaje.
 
Tłumiki umieszczę w dolnej części kadłuba w specjalnie przygotowanej już wnęce.
 
 .
 
 
Producent modelu dołączył specjalne wręgi do montażu tego typu tłumików. Do mojego pasują te o średnicy otworów 65 mm.
 
Rurkę silikonową pociętą na kawałki wykorzystuję jako amortyzatory tłumików. Montuję na "sucho" tłumiki.
 
 ,  
 
 
 
Wręgi pasują i nie ma żadnego problemu z wklejeniem ich na stałe do kadłuba.
 
 
 
 
Muszę jeszcze wyciąć otwór na końcowe odcinki rur wychodzących z tłumików, oraz dodatkowy w celu lepszego chłodzenia.
 
Wycinam tylko folię, bo już wcześniej producent przewidział konieczność takiego zabiegu dla tłumików typu "canister" i w tych miejscach nie było balsy.
 
 ,  ,  
 
 
Otwory w folii wyciąłem nieznacznie mniejsze, by móc na gorąco żelazkiem podwinąć folię i przykleić do krawędzi balsy. W ten sposób w przyszłości będzie mniej narażona na odklejenie się na krawędziach. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |12 Sty 2012|, o 23:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wkładam tłumiki we właściwe miejsce i zamierzam je połączyć z silnikiem rurami wydechowymi z giętkim odcinkiem z tzw. flexem
 
 
 
Wyginam rury tak by pasowały do tłumików i zakładam teflonowe rurki do złączenia z tłumikami.  Mimo wielu prób okazuje się , że nie można wystarczająco wygiąć rur by tłumiki ułożyły się równolegle.  Tłumiki są skośnie ułożone względem siebie i kadłuba, a dodatkowo dotykają do siebie. Giętki odcinek rury jest za krótki by móc właściwie zmontować układ wydechowy. 
 
 ,  ,  
 
 
Niedopuszczalne jest by tak zostawić jak to teraz jest zmontowane. Amortyzatory są mocno ściśnięte i nie będą spełniać swojej funkcji. Uderzające o siebie tłumiki - szkoda się o tym rozpisywać.       Muszę to bezwzględnie jakoś poprawić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |13 Sty 2012|, o 23:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Postanawiam zrobić dodatkowe kolanka.  Rura aluminiowa fi 28 x 1,5 mm ma średnicę wewnętrzną 25mm i można ja włożyć na wcisk na rurę. Również ściankę 1,5 mm mogę pospawać. Z cieńszą mógłby być problem, szczególnie, że kolanko będzie pracować w niekorzystnych warunkach, duże wibracje od silnika i podwyższona temperatura.
 
 
 
 
    Kolanka pospawane pod odpowiednim kątem. Po obu stronach zrobiłem nacięcia, aby ścisnąć metalowymi opaskami zaciskowymi. 
 
 ,   | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mariusz N		  
		 
          
                  Wiek: 63  Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 73 Skąd: Ropczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |14 Sty 2012|, o 11:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
 Gdzie kupiłeś tą silikonową rurkę | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |14 Sty 2012|, o 18:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rurki silikonowe kupiłem w komplecie z dwoma rurami wydechowymi i dwoma tłumikami.
 
w SDSHOBBY http://www.sdshobby.net/s...20cc-p-627.html
 
Czyżby Twoja Extra też miała dostać nowe tłumiki?
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: |15 Sty 2012|, o 14:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Składam wszystkie elementy układu wydechowego. Teraz tłumiki układają się równolegle, jest też odstęp od elementów kadłuba.
 
Montaż silnika i układu wydechowego uważam za zakończony.       
 
      | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |23 Mar 2012|, o 23:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ŚMIGŁO I KOŁPAK
 
Montaż śmigła zaczynam od wywiercenia 6 otworów. Otwory umieszczam tak, by podczas odpalania silnika śmigło było ustawione w wygodnym dla mnie położeniu .  Bardzo pomocny jest szablon do wiercenia.  W podstawie kołpaka również wiercę sześć otworów. I tutaj też nie mogę  pod dowolnym kątem ich wywiercić.  
 
 ,     ,   
 
Po przykręceniu śmigło musi wpasować się między sześć wystających elementów podstawy. 
 
  
 
 
Następnie wycinam w laminatowym kołpaku wycięcie na łopaty śmigła. Z tektury robię szablon o opowiednim kształcie i odrysowuję na kołpaku. Wycinam przy pomocy trzpieniowej szlifierki.  (Uwaga na szkodliwy pył laminatowy pojawiający się podczas szliwowania ! )
 
 ,     , 
 
 
Wstępnie pasuję, a następnie szlifując wykańczam kształt i krawędzie. 
 
  ,    
 
 
Kołpak ze śmigłem jest gotowy.  
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jasiek  		  
		 
          
                  Wiek: 72  Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |23 Mar 2012|, o 23:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wacław napisał/a: | 	 		  Składam wszystkie elementy układu wydechowego. Teraz tłumiki układają się równolegle, jest też odstęp od elementów kadłuba.
 
Montaż silnika i układu wydechowego uważam za zakończony.       
 
Obrazek Obrazek Obrazek | 	  
 
Super wykonanie...... jakie średnice są przewodów wydechowych tj. harmonijki i końcówek      
 
Pytam, bo podobne widzę w turbosprężarkach samochodowych, może by je można zaaplikować     	 
	 
	
	
	
		
	
		DSC00003.jpg to ma fi 19/15 mm | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 82435 raz(y) 58,69 KB | 
	 
	 
	 
	
	
		
 | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |29 Mar 2012|, o 20:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. 
 
 
Rura wydechowa ma średnicę 25 mm, ale ścianka ma grubość zaledwie 0,3 mm, by nie była zbyt ciężka. 
 
Wykonana jest z dosyć twardej stali. Nieznacznie skracałem rury i przecięcie zwykłym brzeszczotem do stali praktycznie nie było możliwe. Musiałem ciąć tarczą ścierną do cięcia metali.
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jasiek  		  
		 
          
                  Wiek: 72  Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |30 Mar 2012|, o 22:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pewnie ta rura do niczego się nie nada .  Nie mam na myśli aplikacji do twojego modelu, ale może komuś spasować ?    Może Mariuszowi L.     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mariusz N		  
		 
          
                  Wiek: 63  Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 73 Skąd: Ropczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |11 Kwi 2012|, o 18:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
Wacek ten korek w zbiorniku paliwa jest do kitu, w moim przypadku mocno się skurczył i po zatankowaniu sporo paliwa wylało się do środka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |11 Kwi 2012|, o 23:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć. 
 
 
Dzięki za informację.  Mam nadzieję, że paliwo nie poczyniło Ci wiele szkód w modelu. 
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |