Extra 300 LPX FliteWork - 2,6 m |
Autor |
Wiadomość |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |14 Sty 2011|, o 22:28 Extra 300 LPX FliteWork - 2,6 m
|
|
|
Witam
Na początek popatrzmy jak producent FLITEWORK zapakował EXTRę. Model był włożony w dwa duże kartony.
.
W mniejszym pudełku zapakowane były w folię bombelkową oba skrzydła.
Odpowiednio dopasowane przekładki tekturowe usztywniały karton przed uszkodzeiem w transporcie. Ten karton miał wymiary 127 x 69 x 22 cm i wagę 6,8 kg.
W drugim pudełku była reszta modelu.
Poprzecznie karton usztywniony był przez listwę przełożoną przez kadłub w miejscu bagnetu i doposowanym po bokach do specjalnie przygotowanych gniazd.
Pomimo dużej wielkości kartonu, to usztywnienie skutecznie zabezpieczało kadłub przed zgnieceniem. Ten karton miał wymiary 228 x 49 x 38 cm i wagę 14,0 kg.
Trzeba przyznać, że producent FliteWork dobrze zapakował model i zabezpieczył przed uszkodzeniem w transporce.
Po otwarciu kartonów można zobaczyć:.
Kadłub
,
stateczniki poziome
,
ster kierunku, dwa bagnety skrzydeł, jeden węglowy i zapasowy aluminiowy
,
maska silnika razem z osłonami podwozia i osłonami kół
,
podwozie aluminiowe
oraz pozostałe drobne elementy
.
Model zrobiony jest wg mnie lekko, a waga wszystkich elementów zawartych w zestawie przedstawia się następująco:
kadłub: 2116 g
owiewka kabiny : 499 g
maska silnika: 308 g
podwozie aluminiowe: 548 g
osłona podwozia prawa: 16 g
osłona podwozia lewa: 15 g
osłona koła prawa: 62 g
osłona koła lewa: 62 g
bagnet skrzydeł węglowy: 210 g
skrzydło prawe z lotką: 980 g
skrzydło lewe z lotką: 970 g
statecznik prawy ze sterem: 220 g
statecznik lewy ze sterem: 220 g
ster kierunku z zawiasami: 134 g
bagnet statecznika: 45 g
dwa koła podwozia głównego: 132 g
kolo ogonowe: 8 g
kołpak aluminiowy: 303 g
zbiornik paliwa kpl.: 140 g
dodatkowe elementy ze sklejki: 62 g
pozostała galanteria: 448 g
_____________________________________
RAZEM 7498 g
Kołpak śmigła wykonany jest z grubego aluminium. Waży on 303g, co według mnie jest stanowczo za dużo. Wypadałoby na tym elemencie zaoszczędzić ze 100-150 g. |
|
|
|
 |
Basing

Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 179 Skąd: Dąbrowa
|
Wysłany: |15 Sty 2011|, o 09:46
|
|
|
Należy zaznaczyć że model jest oklejony folia oracover i detale to tez folia oracover. Co do kołpaka zastanawialiśmy się dlaczego aż taki ciężki dali , przecież kołpaki ważą np. węglowy 140g a aluminiowy 230g. Może taka waga kołpaka jest potrzebna do dobrego wyważenia modelu?? |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |11 Lut 2011|, o 21:43
|
|
|
Dodatkowe akcesoria dołączone do zestawu, to:
koła podwozia głównego
podwozie ogonowe
dźwignie do serw i i popychacze,
,
elementy do sterowania sterem kierunku, zabezpieczenia połączeń, inne śrubki
elementy ze sklejki - wzorniki do wiercenia otworów pod różne silniki, uchwyty pod różne rury wydechowe i inne elementy
układ paliwowy
klucze, jakieś śrubki i inne drobiazgi
 |
Ostatnio zmieniony przez Wacław |14 Lut 2011|, o 20:33, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, o 17:53
|
|
|
Extrę będzie napędzał silnik DLE 111
 |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |14 Lut 2011|, o 20:52
|
|
|
Oglądając dokładnie okazało się, że nie wszystko jest zrobione tak jak należy. Laminat w rejonie czołowego otworu w osłonie silnika jest źle wykonany. Już pojawiły się pęknięcia mimo, że osłona ani nie spadła, ani w inny sposób nie wprowadziłem naprężeń.
Będę musiał ten obszar wzmocnić laminatem. |
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |16 Lut 2011|, o 01:11
|
|
|
Piękny silnik, napisz coś więcej, jak będziesz odpalał. Pewnie nadał by się do paratolotni po dorobieniu przekładni ?
Odnośnie laminatów to specem jest Mariusz L. no i ja .
100_5572 .jpg Modernizacja owiewki do Capa |
 |
Plik ściągnięto 108379 raz(y) 31,44 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Basing

Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 179 Skąd: Dąbrowa
|
Wysłany: |3 Mar 2011|, o 11:51
|
|
|
Co do silnika , znalazłem ostatnio taki silnik SV110
Jeśli dobrze odczytałem to szerokość tego silnika to 250mm(270mm z fajkami) powinien spokojnie się zmieścić.
 |
|
|
|
 |
szerszeń83

Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 43
|
Wysłany: |9 Mar 2011|, o 00:40
|
|
|
Witam :) nie wiem czy mogę wtrącić ,ale te silniki sv to do udanych nie należą ,rozmawiałem o nich z gościem na żarze mówił że taki tylko 220 cm rozlecial się po 15 czy 20 min pracy pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |9 Mar 2011|, o 01:56
|
|
|
Popieram Łukasza opinię, ja mam Twin 50 cc i pewne doświadczenia. Twój silnik to jest tylko większa pojemność w tej samej technologii wykonania (wał jest podparty zbyt krótko , przerobiłem centrowanie wału wstawiając tuleję kasującą bicie wału). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wacław
Wacław P.

Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |9 Mar 2011|, o 21:26
|
|
|
Osłona silnika została od środka wzmocniona rowingiem węglowym. Sądzę, że teraz to miejsce jest już wystarczająco wytrzymałe.
Według mojej wagi ciężar osłony się nie zmienił i dalej waży 308 g. Nie jest to zapewne prawdą, ale wzrost masy na pewno jest znikomy.
 |
|
|
|
 |
Krzysztof

Wiek: 62 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 349 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |10 Mar 2011|, o 08:29
|
|
|
Wacław napisał/a: | Osłona silnika została od środka wzmocniona rowingiem węglowym. Sądzę, że teraz to miejsce jest już wystarczająco wytrzymałe.
Według mojej wagi ciężar osłony się nie zmienił i dalej waży 308 g. Nie jest to zapewne prawdą, ale wzrost masy na pewno jest znikomy.
Obrazek |
Wacku przy tej wielkości modelu 10 g w tą czy w tamtą nie ma żadnego znaczenia. |
_________________ Pozdrawiam
Krzysztof |
|
|
|
 |
Mariusz N
Wiek: 63 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 73 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: |22 Sie 2011|, o 17:56 Red Bul nr3 gotowy
|
|
|
Witam
Extra nr 3 gotowa. Dzisiaj drugi raz sprawdziłem wyważenie i wyszło na zero.Oto kilka fotek z tej operacji.
Zdjęcie037.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107535 raz(y) 40,25 KB |
Zdjęcie039.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107536 raz(y) 45,62 KB |
Zdjęcie038.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107536 raz(y) 40,09 KB |
Zdjęcie036.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107536 raz(y) 93,14 KB |
Zdjęcie035.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107539 raz(y) 95,63 KB |
Zdjęcie034.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107539 raz(y) 55,38 KB |
Zdjęcie033.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107539 raz(y) 55,92 KB |
Zdjęcie032.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107540 raz(y) 61,35 KB |
Zdjęcie031.jpg Trzepak idealnie nadaje się do tego |
 |
Plik ściągnięto 107540 raz(y) 41,26 KB |
Zdjęcie030.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107541 raz(y) 46,86 KB |
Zdjęcie029.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 107542 raz(y) 72,4 KB |
|
|
|
|
 |
radek
Radek P.

Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |22 Sie 2011|, o 21:55 Re: Red Bul nr3 gotowy
|
|
|
Mariusz N napisał/a: | Witam
Extra nr 3 gotowa. |
Cześć
Tylko nie zapomnij się pochwalić kiedy oblot :)))
Pozdro |
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |22 Sie 2011|, o 22:53
|
|
|
Kupuję to wyważanie, podoba mi się szczególnie do większych modeli. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzysztof

Wiek: 62 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 349 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |26 Sie 2011|, o 15:33
|
|
|
Pewnie w tą sobotę będzie oblot czy już był ???????????? |
_________________ Pozdrawiam
Krzysztof |
|
|
|
 |
|