| 
		Extra 300 LPX FliteWork  - 2,6 m | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |14 Sty 2011|, o 22:28   Extra 300 LPX FliteWork  - 2,6 m
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Na początek popatrzmy jak producent FLITEWORK zapakował EXTRę. Model był włożony w dwa duże kartony.
 
 .
 
             W mniejszym pudełku zapakowane były w folię bombelkową oba skrzydła.
 
  
 
Odpowiednio dopasowane przekładki tekturowe usztywniały karton przed uszkodzeiem w transporcie. Ten karton miał wymiary 127 x 69 x 22 cm i wagę 6,8 kg.
 
            W drugim pudełku była reszta modelu.
 
     
 
Poprzecznie karton usztywniony był przez listwę przełożoną przez kadłub w miejscu bagnetu i doposowanym po bokach do specjalnie przygotowanych gniazd.
 
  
 
 
Pomimo dużej wielkości kartonu, to usztywnienie skutecznie zabezpieczało kadłub przed zgnieceniem. Ten karton miał wymiary 228 x 49 x 38 cm i wagę 14,0 kg.
 
Trzeba przyznać, że producent FliteWork dobrze zapakował model i zabezpieczył przed uszkodzeniem w transporce.
 
 
Po otwarciu kartonów można zobaczyć:.
 
Kadłub
 
  ,
 
 stateczniki poziome
 
  ,
 
 ster kierunku, dwa bagnety skrzydeł, jeden węglowy i zapasowy aluminiowy 
 
  ,
 
 maska silnika razem z osłonami podwozia i osłonami kół  
 
 ,
 
 podwozie aluminiowe 
 
  
 
 oraz pozostałe drobne elementy 
 
 .
 
 
 
Model zrobiony jest wg mnie lekko, a waga wszystkich elementów zawartych w zestawie przedstawia się następująco:
 
kadłub:  		       2116 g
 
owiewka kabiny : 		499 g
 
maska silnika:			308 g
 
podwozie aluminiowe:		548 g
 
osłona podwozia prawa:		 16 g
 
osłona podwozia lewa:		 15 g
 
osłona koła prawa:		 62 g
 
osłona koła lewa:		 62 g
 
bagnet skrzydeł węglowy:	210 g
 
skrzydło prawe z lotką:		980 g
 
skrzydło lewe z lotką:		970 g
 
statecznik prawy ze sterem:	220 g
 
statecznik lewy ze sterem:	220 g
 
ster kierunku z zawiasami:	134 g
 
bagnet statecznika:		 45 g
 
dwa koła podwozia głównego:	132 g
 
kolo ogonowe:			  8 g
 
kołpak aluminiowy:		303 g
 
zbiornik paliwa kpl.:		140 g
 
dodatkowe elementy ze sklejki:	 62 g
 
pozostała galanteria: 		448 g
 
_____________________________________
 
RAZEM			       7498 g
 
 
Kołpak śmigła wykonany jest z grubego aluminium.  Waży on 303g, co według mnie jest stanowczo za dużo. Wypadałoby na tym elemencie zaoszczędzić ze 100-150 g. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Basing  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 179 Skąd: Dąbrowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |15 Sty 2011|, o 09:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Należy zaznaczyć że model jest oklejony folia oracover i detale to tez folia oracover. Co do kołpaka zastanawialiśmy się dlaczego aż taki ciężki dali , przecież kołpaki ważą np. węglowy 140g a aluminiowy 230g. Może taka waga kołpaka jest potrzebna do dobrego wyważenia modelu?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |11 Lut 2011|, o 21:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dodatkowe akcesoria dołączone do zestawu, to:
 
koła podwozia głównego    
 
 
 
 
podwozie ogonowe
 
 
 
 
dźwignie do serw i i popychacze,
 
 , 
 
 
elementy do sterowania sterem kierunku, zabezpieczenia połączeń, inne śrubki
 
 
 
 
elementy ze sklejki - wzorniki do wiercenia otworów pod różne silniki, uchwyty pod różne rury wydechowe i inne elementy
 
 
 
 
układ paliwowy
 
 
 
 
klucze, jakieś śrubki i inne drobiazgi
 
  | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Wacław |14 Lut 2011|, o 20:33, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |12 Lut 2011|, o 17:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Extrę będzie napędzał silnik  DLE 111
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |14 Lut 2011|, o 20:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oglądając dokładnie okazało się, że nie wszystko jest zrobione tak jak należy. Laminat w rejonie czołowego otworu w osłonie silnika jest źle wykonany.  Już pojawiły się pęknięcia mimo, że osłona ani nie spadła, ani w inny sposób nie wprowadziłem naprężeń.    
 
      
 
Będę musiał ten obszar wzmocnić laminatem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jasiek  		  
		 
          
                  Wiek: 72  Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |16 Lut 2011|, o 01:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Piękny silnik, napisz coś więcej, jak będziesz odpalał. Pewnie nadał by się do paratolotni po dorobieniu przekładni ?
 
Odnośnie laminatów to specem jest Mariusz L.  no i ja .	 
	 
	
	
	
		
	
		100_5572 .jpg Modernizacja owiewki do Capa | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 113381 raz(y) 31,44 KB | 
	 
	 
	 
	
	
		
 | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Basing  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 179 Skąd: Dąbrowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |3 Mar 2011|, o 11:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co do silnika , znalazłem ostatnio taki silnik SV110 
 
Jeśli dobrze odczytałem to szerokość tego silnika to 250mm(270mm z fajkami) powinien spokojnie się zmieścić.
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szerszeń83  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 43 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |9 Mar 2011|, o 00:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam :) nie wiem czy mogę wtrącić ,ale te silniki sv to do udanych nie należą ,rozmawiałem  o nich z gościem na żarze mówił że taki tylko 220 cm rozlecial się po 15 czy 20 min pracy      pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jasiek  		  
		 
          
                  Wiek: 72  Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |9 Mar 2011|, o 01:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Popieram Łukasza opinię, ja mam Twin 50 cc i pewne doświadczenia. Twój silnik to jest tylko większa pojemność w tej samej technologii wykonania (wał jest podparty zbyt krótko , przerobiłem centrowanie wału wstawiając tuleję kasującą bicie wału). | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wacław  		  
		 
         Wacław P.
  
  
                  Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 330 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |9 Mar 2011|, o 21:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Osłona silnika została od środka wzmocniona rowingiem węglowym. Sądzę, że teraz to miejsce jest już wystarczająco wytrzymałe.
 
Według mojej wagi ciężar osłony się nie zmienił i dalej waży 308 g. Nie jest to zapewne prawdą, ale wzrost masy na pewno jest znikomy.
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzysztof  		  
		 
          
  
                  Wiek: 62  Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 349 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |10 Mar 2011|, o 08:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wacław napisał/a: | 	 		  Osłona silnika została od środka wzmocniona rowingiem węglowym. Sądzę, że teraz to miejsce jest już wystarczająco wytrzymałe.
 
Według mojej wagi ciężar osłony się nie zmienił i dalej waży 308 g. Nie jest to zapewne prawdą, ale wzrost masy na pewno jest znikomy.
 
Obrazek | 	  
 
 
Wacku przy tej wielkości modelu 10 g w tą czy w tamtą nie ma żadnego znaczenia. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
 
Krzysztof | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mariusz N		  
		 
          
                  Wiek: 63  Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 73 Skąd: Ropczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |22 Sie 2011|, o 16:56   Red Bul nr3 gotowy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Extra nr 3 gotowa. Dzisiaj drugi raz sprawdziłem wyważenie i wyszło na zero.Oto kilka fotek z tej operacji.	 
	 
	
	
	
		
	
		Zdjęcie037.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112537 raz(y) 40,25 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie039.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112538 raz(y) 45,62 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie038.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112538 raz(y) 40,09 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie036.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112538 raz(y) 93,14 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie035.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112541 raz(y) 95,63 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie034.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112541 raz(y) 55,38 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie033.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112541 raz(y) 55,92 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie032.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112542 raz(y) 61,35 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie031.jpg Trzepak idealnie nadaje się do tego | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112542 raz(y) 41,26 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie030.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112543 raz(y) 46,86 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		Zdjęcie029.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 112544 raz(y) 72,4 KB | 
	 
	 
	 
	
	
		
 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 radek		  
		 
         Radek P.
  
  
                  Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |22 Sie 2011|, o 20:55   Re: Red Bul nr3 gotowy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Mariusz N napisał/a: | 	 		  Witam
 
Extra nr 3 gotowa. | 	  
 
 
Cześć
 
Tylko nie zapomnij się pochwalić kiedy oblot  :)))
 
 
 
 
Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jasiek  		  
		 
          
                  Wiek: 72  Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |22 Sie 2011|, o 21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kupuję to wyważanie, podoba mi się szczególnie do większych modeli. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzysztof  		  
		 
          
  
                  Wiek: 62  Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 349 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: |26 Sie 2011|, o 14:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pewnie w tą sobotę będzie oblot czy już był ???????????? | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
 
Krzysztof | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |