| Podwozie CAPa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Wacław   Wacław P.
 
  
 Dołączył: 06 Kwi 2009
 Posty: 330
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: |18 Paź 2010|, o 19:51   Podwozie CAPa |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Jasiek z tego co widzę to 2 metrowy CAP dostał podwozie z drutu. Przyznam że jest to rozwiązanie dosyć oryginalne i nie stosowane w modelach tej wielkości. Mam pewne obawy, że podwozie będzie pracować nie tylko na boki, ale także będzie się za bardzo uginać do tyłu.
 Czy CAP już kołował? Czy masz jakieś wnioski?
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jasiek   
 Wiek: 72
 Dołączył: 08 Mar 2009
 Posty: 335
 Skąd: Boguchwała
 
 | 
            
               |  Wysłany: |18 Paź 2010|, o 23:29   Re: Podwozie CAPa |   
 |  
               | 
 |  
               | Odpowiem tak, model przy kołowaniu na lotnisku w Łące zachowywał się b.d. Kołowałem i nie zauważyłem przechyłu na skrzydło, jest bardzo elastyczne.
 Nie wiem jak zachowa się przy lądowaniu.
 Zrobiliśmy z Mariuszem i Józkiem test na zakłócenia, występują drganie sterów przy odległości ok. 200m. (stara elektronika z odbiornikiem R700 !).
 Po naprawie i dołożeniu 7 wręg do kadłuba model jest ciężki na tył (przesunę baterie do silnika). Dzięki za poradę, drut o średnicy 6mm, to minimum do tego gabarytu i wagi.
 Odbiornik muszę wymienić !!!
 Pozdrawiam, Jasiek
 
 
 
	
		| DSC00375 .jpg Było tak
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 29962 raz(y) 81,09 KB |  
 
	
		| DSC02769 .jpg Jest tak
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 29962 raz(y) 63,9 KB |  
 
	
		| DSC02770 .jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 29962 raz(y) 62,73 KB |  
 
	
		| DSC02771 .jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 29962 raz(y) 71,59 KB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jasiek   
 Wiek: 72
 Dołączył: 08 Mar 2009
 Posty: 335
 Skąd: Boguchwała
 
 | 
            
               |  Wysłany: |6 Lis 2010|, o 17:09   Mocowanie linek do sterów |   
 |  
               | 
 |  
               | Wydawało mi się, że miałem b.d. linkę do steru kierunku w CAPie. Uchwiała się w czasie regulacji silnika do nowego śmigła Fiala 22x8. Popełniłem błąd bo linka była lutowana do snapa. Przestrzegam innych, nie stosujcie takiej metody! Proszę o podpowiedź dobrego mocowania linek. To śmigło jakie zasugerował mi Mariusz N. wydaje się optymalne (testowałem już śmigła 19x8 i 22x10). Boxser ze śmigłem 22x8 płynnie wchodzi w obroty i czuć duży ciąg statyczny.
 Pozdrawiam, Jasiek
 
 
 
	
		| DSC03013 .jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 29897 raz(y) 54,97 KB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysztof   
  
 Wiek: 62
 Dołączył: 14 Kwi 2009
 Posty: 349
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: |7 Lis 2010|, o 12:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jan co do podwozia to mam olbrzymie wątpliwości  co innego jest kołowanie po lotnisku a co innego twarde przyziemienie ,jak dla mnie to to podwozie przy lądowaniu po prostu zrobi "szpagat" to jedno a drugie wygnie się przy okazji do tyły przy byle jakiej nierówności . 
 Moim zdaniem to najlepszy typ mocowania
 
  |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Krzysztof
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jasiek   
 Wiek: 72
 Dołączył: 08 Mar 2009
 Posty: 335
 Skąd: Boguchwała
 
 | 
            
               |  Wysłany: |7 Lis 2010|, o 22:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do podwozia, też mam obawy przy lądowaniu, wydaje mi się, że jest mocniejsze od tego co było. Może popróbuję jeszcze to podwozie na większych nierównościach lotniska ? 
 Dzięki Ryśkowi B. i Tobie za podpowiedź w mocowaniu linki. Wykorzystam ten sposób, ale ze snapem metalowym, tak podpowiada mi Ryszard B.  Już  wykonałem takie mocowanie, ale na snapie z ertalonu , wykonanym przez Mariusza L. Chyba parę gram więcej nie zaszkodzi ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |