Koło na ogonie |
Autor |
Wiadomość |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |27 Maj 2009|, o 21:05 Koło na ogonie
|
|
|
Ważne jest koło na ogonie przy większych modelach. Wykonałem taki resor, jest b. dobry.
Możesz zobaczyć na portalu, galeria zdjęć/technika.
100_6517.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 57754 raz(y) 58,75 KB |
|
|
|
|
 |
Bogdan

Wiek: 66 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 78 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Maj 2009|, o 22:13 Re: Koło na ogonie
|
|
|
Jasiek napisał/a: | Ważne jest koło na ogonie przy większych modelach. Wykonałem taki resor, jest b. dobry.
Możesz zobaczyć na portalu, galeria zdjęć/technika. |
Już wszyscy mogą oglądać załączniki. A co do istoty pytania to wygląda na pancerne (przynajmniej na zdjęciu) i na pewno będzie dobre.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |27 Maj 2009|, o 23:17
|
|
|
Dzisiaj sprawdziłem, ten resor jest bardzo dobry, te trzy śruby to miejsce na wkręty mocujące do kadluba (nie wstawiam litery "l", bo wypina mi się program!) nie wiem dla czego?
Bogdan, podziwiam Twoje pancerne modele, wytrzymują ciężkie przyziemienia ! |
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |31 Maj 2009|, o 20:45 ŚRODEK ciężkości !
|
|
|
Przetestowałem możliwości osiągnięcia środka ciężkości w Cap. Wypada, że najkorzystniejsze będzie przesunięcie silnika do przodu jeszcze o 45mm. Całkowita odległość od wręgi czołowej
do kołnierza silnika wynosić będzie 62mm minus poduszka gumowa 15mm = 47mm.
Z jakich materiałów wykonać taką konstrukcje dopasowując się do istniejących 4-otworów mocujących w kadłubie M6 ?
100_6328.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 57711 raz(y) 61,07 KB |
|
|
|
|
 |
Bogdan

Wiek: 66 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 78 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |31 Maj 2009|, o 22:05 Re: ŚRODEK ciężkości !
|
|
|
Jasiek napisał/a: | Przetestowałem możliwości osiągnięcia środka ciężkości w Cap. Wypada, że najkorzystniejsze będzie przesunięcie silnika do przodu jeszcze o 45mm. Całkowita odległość od wręgi czołowej
do kołnierza silnika wynosić będzie 62mm minus poduszka gumowa 15mm = 47mm.
Z jakich materiałów wykonać taką konstrukcje dopasowując się do istniejących 4-otworów mocujących w kadłubie M6 ? |
Nie dawaj żadnych gumowych lordów - przykręć silnik do wręgi bezpośrednio - chyba przez te lordy tak się terepie. Zastosuj duralowe tulejki dystansowe takie na na zdjęciach poniżej:
dystans.jpg Silnik z tulejkami dystansowymi. |
 |
Plik ściągnięto 57701 raz(y) 68,82 KB |
dystan.jpg Tulejki dystansowe. |
 |
Plik ściągnięto 57701 raz(y) 71,1 KB |
|
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |2 Cze 2009|, o 15:26
|
|
|
Bogdan napisał/a: | Nie dawaj żadnych gumowych lordów - przykręć silnik do wręgi bezpośrednio - chyba przez te lordy tak się terepie. Zastosuj duralowe tulejki dystansowe takie na na zdjęciach poniżej: |
Okazało się, że praktycznie dystans tulejek wynosi 100mm! Same tulejki chyba nie wystarczą,
trzeba wymyślić jakąś kombinacje wzmacniającą. Gumowe lordy wyeleminowałem.
Praktycznie wydłuża się kadłub o 80mm, tak chyba ma być, bo inaczej musiał bym dołożyć 1 kg balastu! Po założeniu owiewki wszystko pasuje. Akumulatory i moduł zapłonu umieszczę w przestrzeni dystansowej za silnikiem. Już widzę, że przemieszczenie silnika, to dobry sposób na prawidłowe wyważenie modelu. Mam pecha z tym silnikiem, przy odkręcaniu śmigła zerwała się jedna z 4-ech śrub M4( widać wadę materiału) i została w gwincie wału ok. 10mm. Chyba dr. Mariusz w tym przypadku znowu pomoże?
100_6541.jpg Do tego dystansu owiewka nie wymaga poprawek. |
 |
Plik ściągnięto 57678 raz(y) 62,05 KB |
100_6531.jpg Przeliczyłem się z tym dystansem, musiałem sztukować śruby. |
 |
Plik ściągnięto 57678 raz(y) 63,21 KB |
|
|
|
|
 |
Bogdan

Wiek: 66 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 78 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |3 Cze 2009|, o 21:58
|
|
|
Jasiek -takie długie to raczej nie będzie. Można spróbować wstawić dodatkową płaszczyznę, czyli tak : firewall + tulejki dystansowe (szeroki rozstaw)+ Wręga z grubej sklejki + tulejki dystansowe+ silnik. Takie coś ma szansę zadziałać. Jednak wydaje mi się, że 10 cm to chyba za dużo - będzie wyglądał dziwnie ten CAP - one mają krótkie dzioby.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |4 Cze 2009|, o 00:07
|
|
|
Bogdan napisał/a: | Jasiek -takie długie to raczej nie będzie. Można spróbować wstawić dodatkową płaszczyznę, czyli tak : firewall + tulejki dystansowe (szeroki rozstaw)+ Wręga z grubej sklejki + tulejki dystansowe+ silnik. Takie coś ma szansę zadziałać. Jednak wydaje mi się, że 10 cm to chyba za dużo - będzie wyglądał dziwnie ten CAP - one mają krótkie dzioby.
Pozdrawiam |
Podoba mi się twoja propozycja i tak zrobię. Te 10 cm, to wychodzi fizycznie, nie wiem czy
wydłużyłem kadłub, bo nie mam żadnych planów tego modelu. Ale owiewka pasuje, może tak ma być? Problem w dalszym ciągu mam z gaźnikiem, nie ciągnie paliwa!
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
rysiek
Rysiek
Wiek: 62 Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Rzeszow NY
|
Wysłany: |4 Cze 2009|, o 03:51
|
|
|
A nie da sie tych serw do kabiny ,chyba dwa sa do wysokosci to by pomoglo bo capy to wredne sa na wywage i to kolo ogonowe za ciezkie moze |
_________________
 |
|
|
|
 |
rysiek
Rysiek
Wiek: 62 Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Rzeszow NY
|
|
|
|
 |
rysiek
Rysiek
Wiek: 62 Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Rzeszow NY
|
|
|
|
 |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |4 Cze 2009|, o 09:34 c.d. wyważanie
|
|
|
Przy wymontowanych serwach, środek ciężkości przesuwał się zaledwie 5mm.
Ja musiałem uzyskać 35mm, wybrałem kożystniejszy manewr-przesunąć silnik o 5mm do przodu, nie ruszając serw. Podobne kółko było w tym modelu, ale za niskie i słabe. Ten resor jest z trzech blaszek 1mm dural i nie jest za bogaty do tego modelu. Dziękuję, Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|