Problemy z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |29 Cze 2009|, o 23:20
|
|
|
Dzisiaj docierałem silnik i regulowałem. Okazało się, że akumulatory do zapłonu NIMH 4,8V/2000mA są mało wydajne. Po pełnym naładowaniu i pracy 30 minut 3 dni temu, dzisiaj silnik nie wchodził na wyższe obroty, kopcił, dławił się! Naładowałem akumulatory i wszystko OK. Wg. danych pobór prądu tego zapłonu wynosi 600mA przy max. obrotów silnika. Może te akumulatory są lipa? Wymienię, albo dołożę jeszcze jedno ogniwo, będzie 6V. Podpowiedzcie co zrobić ? |
|
|
|
|
rysiek
Rysiek
Wiek: 62 Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Rzeszow NY
|
Wysłany: |30 Cze 2009|, o 03:42
|
|
|
W instrukcji pisze wyraznie tylko nowe dobre aku ,przy takim obciazeniu 2 i polwe godziny powinno pracowac.Aku uformowac i sprawdzic ile wladuje i ile rozladuje pradu i dopiero wtedy wiadomo co aku warte.Jakie obroty wchodzi ten silnik? |
_________________
|
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |30 Cze 2009|, o 17:19
|
|
|
Rysiu, obrotów nie sprawdzałem, nie miałem pod ręką miernika, na pewno przy tym śmigle są za duże. Sprawdzę na właściwym śmigle i ostatecznie wyreguluję (a jakie mają być ?). Sprawdzają się te nakrętki kontrujące śmigło! W sumie jest teraz 20mm gwintu i stożkowy zacisk na gwincie!
Akumulatory dałem Sławkowi do sprawdzenia, On jet głównym energetykiem na lotnisku.
Czekam na wyniki badania!
Bogdan ze Sławkiem pracują w laboratorium nad jakimś kablem, mają mnie podłączyć przy oblatywaniu capa, podobno ma to obniżyć adrenalinę |
|
|
|
|
rysiek
Rysiek
Wiek: 62 Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Rzeszow NY
|
Wysłany: |30 Cze 2009|, o 22:48
|
|
|
zamawiam taki kabel odrazu |
_________________
|
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |3 Lip 2009|, o 22:16
|
|
|
Dzisiaj po raz który docierałem silnik, wszystko w porządku z silnikiem, tylko zauważyłem, że po 50 minutach pracy pękła stalowa linka (drut fi=0,5mm) od steru kierunku! w odległości 10mm od punktu lutowania przy snapie ???. Linki wibrowały bardzo w czasie pracy silnika.
Regulowałem też przerwę na świecach, bo jeden cylinder nie równo pracował. Była na nim za mała, bo ok. 0,4mm przerwa. Ustawiłem na ok. 0,6mm i pomogło silnik pracuje w miarę równo. Nie wiem jakie są normy przerwy dla tych świec przy zapłonie elektronicznym?
Wnioskuję, że silnik należy docierać w modelu, przy okazji wychodzą inne mankamenty!
Akumulatory sprawdził i odpowiednio uformował Sławek, teraz jest w porządku, pracowały godzinę bez zastrzeżeń. Dłużej nie sprawdzałem, wypaliłem ok. 1 litr paliwa i zrobiło się ciemno. |
|
|
|
|
Basing
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 179 Skąd: Dąbrowa
|
Wysłany: |4 Lip 2009|, o 08:41
|
|
|
Co jak co ale nie powinno się silników docierać statycznie w modelu na ziemi czy w przykręcony do jakiegoś stołu. Silnik docierając się powinien przyzwyczajać się do warunków pracy a inaczej on pracuje w modelu jak lata i inne warunki ma w modelu statycznym. Przede wszystkim chodzi tu o zmienność pracy,obroty, obciążenie i chodzenie go. Nie oznacza to ,że od razu po zamontowaniu w gorę i w palnik ,można jeden baczek na ziemi a reszta już w powietrzu spokojne latanie. A tak przy okazji model bardziej jest roztrzęsiony jak stoi z włączonym silnikiem niż jak lata . To tylko moje zdanie może nie wszyscy się z tym zgadzają ale jeszcze nigdy nie widziałem by ktoś docierał kose spalinową ,kosiarkę czy samochód chodzi tylko o to by nie dostał od razu po garach. |
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |4 Lip 2009|, o 15:53
|
|
|
Przekonałeś mnie swoimi stwierdzeniami, ale nie do końca. Nie żałuję że tak docierałem silnik. Korzystne było wykrycie odkręcania się śmigła i pęknięcie linki od steru kierunku, jak również odkręcanie się mocowania zapłonu elektronicznego na ziemi ! Kosiarki, kosy, samochody nie latają w powietrzu. Docieranie silnika w locie miało by na pewno inne skutki. Wnioski z takiego męczenia silnika i modelu jakie zrobiłem, na pewno przydadzą się nam wszystkim.
W tym miejscu dziękuję Wszystkim, którzy swoim doświadczeniem i doradą pomogli mi wyeleminować powyższe usterki.
Pozdrawiam, Jasiek |
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |8 Lip 2009|, o 00:11
|
|
|
Już myślałem, że wszystko jest w porządku z silnikiem. Dzisiaj montowałem nowe śmigło i nowy kołpak i zauważyłem, że jest bicie na wale silnika przy piaście śmigła ok. 1,5mm.
Mogłem to dopiero teraz zauważyć, bo miałem odnośnik do zamontowanej owiewki silnika!
Czuć też że uszkodzone są łożyska, nie mam słów do tego silnika! Teraz nie wiem czy z tym poradzę ? Ten silnik od początku terepał! Teraz jeszcze lepiej bo padają łożyska!
Rysiu poradź coś! |
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |11 Lip 2009|, o 19:45
|
|
|
Dzisiaj rozebrałem silnik i okazało się, że wał korbowy z obu stron osi jest piłowany pilnikem ręcznie!!! Luzy na piastach łożysk, głowa boli, jest jak w bucie o trzy numery większym! Stożek wału też jest piłowany pilnikiem, tego chyba nie robiła fabryka! Pokażę Wam to jutro na lotnisku. |
|
|
|
|
szerszeń83
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 43
|
Wysłany: |11 Lip 2009|, o 20:41
|
|
|
no to ładny bubel Ci ktoś sprzedał |
|
|
|
|
rysiek
Rysiek
Wiek: 62 Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Rzeszow NY
|
Wysłany: |11 Lip 2009|, o 20:46
|
|
|
A nie mozna odeslac temu komus z powrotem |
_________________
|
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |14 Lip 2009|, o 00:27
|
|
|
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź od "modelmotor.pl".
Mam nadzieję, że pomogą mi rozwiązać problem z silnikem Twin 50 cc.
Na ich stronie jest dokładna instrukcja obsługi i ragulacji tego silnika .
Mają ciekawe oferty silników benzynowych w cenach przystępnych. |
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |12 Sie 2009|, o 22:03
|
|
|
Dzisiaj otrzymałem dobrą wiadomość od "MODELMOTOR", że wał korbowy zostanie wysłany pod koniec przyszłego tygodnia, oznacza to że towar w Polsce będzie za ok. 2 tygodnie. |
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |2 Paź 2009|, o 14:09
|
|
|
Otrzymałem dzisiaj wiadomość od Modelmotor.
Wał korbowy doszedł z Chin i dziś go wysyłają. |
|
|
|
|
Jasiek
Wiek: 72 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 335 Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: |5 Paź 2009|, o 23:29
|
|
|
Silnik już złożyłem, jutro odpalam. |
|
|
|
|
|