Forum Rzeszowskiego Klubu Modelarzy Lotniczych
Nasza pasja jest piękna i zajmująca...

Problemy konstrukcyjne - Koło na ogonie

Jasiek - |27 Maj 2009|, o 20:05
Temat postu: Koło na ogonie
Ważne jest koło na ogonie przy większych modelach. Wykonałem taki resor, jest b. dobry.
Możesz zobaczyć na portalu, galeria zdjęć/technika. :-D

Bogdan - |27 Maj 2009|, o 21:13
Temat postu: Re: Koło na ogonie
Jasiek napisał/a:
Ważne jest koło na ogonie przy większych modelach. Wykonałem taki resor, jest b. dobry.
Możesz zobaczyć na portalu, galeria zdjęć/technika. :-D


Już wszyscy mogą oglądać załączniki. A co do istoty pytania to wygląda na pancerne (przynajmniej na zdjęciu) i na pewno będzie dobre.

Pozdrawiam

Jasiek - |27 Maj 2009|, o 22:17

Dzisiaj sprawdziłem, ten resor jest bardzo dobry, te trzy śruby to miejsce na wkręty mocujące do kadluba (nie wstawiam litery "l", bo wypina mi się program!) nie wiem dla czego?
Bogdan, podziwiam Twoje pancerne modele, wytrzymują ciężkie przyziemienia !

Jasiek - |31 Maj 2009|, o 19:45
Temat postu: ŚRODEK ciężkości !
Przetestowałem możliwości osiągnięcia środka ciężkości w Cap. Wypada, że najkorzystniejsze będzie przesunięcie silnika do przodu jeszcze o 45mm. Całkowita odległość od wręgi czołowej
do kołnierza silnika wynosić będzie 62mm minus poduszka gumowa 15mm = 47mm.
Z jakich materiałów wykonać taką konstrukcje dopasowując się do istniejących 4-otworów mocujących w kadłubie M6 ? :-/

Bogdan - |31 Maj 2009|, o 21:05
Temat postu: Re: ŚRODEK ciężkości !
Jasiek napisał/a:
Przetestowałem możliwości osiągnięcia środka ciężkości w Cap. Wypada, że najkorzystniejsze będzie przesunięcie silnika do przodu jeszcze o 45mm. Całkowita odległość od wręgi czołowej
do kołnierza silnika wynosić będzie 62mm minus poduszka gumowa 15mm = 47mm.
Z jakich materiałów wykonać taką konstrukcje dopasowując się do istniejących 4-otworów mocujących w kadłubie M6 ? :-/


Nie dawaj żadnych gumowych lordów - przykręć silnik do wręgi bezpośrednio - chyba przez te lordy tak się terepie. Zastosuj duralowe tulejki dystansowe takie na na zdjęciach poniżej:

Jasiek - |2 Cze 2009|, o 14:26

Bogdan napisał/a:
Nie dawaj żadnych gumowych lordów - przykręć silnik do wręgi bezpośrednio - chyba przez te lordy tak się terepie. Zastosuj duralowe tulejki dystansowe takie na na zdjęciach poniżej:


Okazało się, że praktycznie dystans tulejek wynosi 100mm! Same tulejki chyba nie wystarczą,
trzeba wymyślić jakąś kombinacje wzmacniającą. Gumowe lordy wyeleminowałem.
Praktycznie wydłuża się kadłub o 80mm, tak chyba ma być, bo inaczej musiał bym dołożyć 1 kg balastu! Po założeniu owiewki wszystko pasuje. Akumulatory i moduł zapłonu umieszczę w przestrzeni dystansowej za silnikiem. Już widzę, że przemieszczenie silnika, to dobry sposób na prawidłowe wyważenie modelu. Mam pecha z tym silnikiem, przy odkręcaniu śmigła zerwała się jedna z 4-ech śrub M4( widać wadę materiału) i została w gwincie wału ok. 10mm. Chyba dr. Mariusz w tym przypadku znowu pomoże? :lol:

Bogdan - |3 Cze 2009|, o 20:58

Jasiek -takie długie to raczej nie będzie. Można spróbować wstawić dodatkową płaszczyznę, czyli tak : firewall + tulejki dystansowe (szeroki rozstaw)+ Wręga z grubej sklejki + tulejki dystansowe+ silnik. Takie coś ma szansę zadziałać. Jednak wydaje mi się, że 10 cm to chyba za dużo - będzie wyglądał dziwnie ten CAP - one mają krótkie dzioby.

Pozdrawiam

Jasiek - |3 Cze 2009|, o 23:07

Bogdan napisał/a:
Jasiek -takie długie to raczej nie będzie. Można spróbować wstawić dodatkową płaszczyznę, czyli tak : firewall + tulejki dystansowe (szeroki rozstaw)+ Wręga z grubej sklejki + tulejki dystansowe+ silnik. Takie coś ma szansę zadziałać. Jednak wydaje mi się, że 10 cm to chyba za dużo - będzie wyglądał dziwnie ten CAP - one mają krótkie dzioby.

Pozdrawiam


Podoba mi się twoja propozycja i tak zrobię. Te 10 cm, to wychodzi fizycznie, nie wiem czy
wydłużyłem kadłub, bo nie mam żadnych planów tego modelu. Ale owiewka pasuje, może tak ma być? Problem w dalszym ciągu mam z gaźnikiem, nie ciągnie paliwa!
Pozdrawiam.

rysiek - |4 Cze 2009|, o 02:51

A nie da sie tych serw do kabiny ,chyba dwa sa do wysokosci to by pomoglo bo capy to wredne sa na wywage i to kolo ogonowe za ciezkie moze
rysiek - |4 Cze 2009|, o 03:00

http://www.shopatron.com/...13e8097490b.jpg
rysiek - |4 Cze 2009|, o 03:01

http://www.shopatron.com/...5161.5184.0.0.0
Jasiek - |4 Cze 2009|, o 08:34
Temat postu: c.d. wyważanie
Przy wymontowanych serwach, środek ciężkości przesuwał się zaledwie 5mm.
Ja musiałem uzyskać 35mm, wybrałem kożystniejszy manewr-przesunąć silnik o 5mm do przodu, nie ruszając serw. Podobne kółko było w tym modelu, ale za niskie i słabe. Ten resor jest z trzech blaszek 1mm dural i nie jest za bogaty do tego modelu. Dziękuję, Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group