|
Forum Rzeszowskiego Klubu Modelarzy Lotniczych Nasza pasja jest piękna i zajmująca... |
|
Nasze modele - WILGA 2.5 m
Jasiek - |26 Sty 2011|, o 01:04 Temat postu: WILGA 2.5 m Piękny polski samolot , nasi piloci zdobywali złote medale na arenie światowej.
Przedstawiam krok po kroku budowę modelu WILGA 104, 2.5m.
Przedstawię narzędzia i materiały jakie zastosuję, słowem całą technologię, bez tajemnic.
A poco ? a po to żeby każdy z nas mógł to robić w miarę swoich możliwości lub zakupić gotowy zestaw (którego jeszcze nie zrobiłem).
Oczekuję od forowiczów porad, uwag, bo ten model ma być również modelem-matką do wykonania formy i powielania z laminatu. Nie mam na myśli dokładne 100% oryginału. Zakładam wykonać makietę przyjazną i tanią dla modelarzy.
Jasiek - |28 Sty 2011|, o 18:19
c.d. wręgi wycięte jeszcze nie obrobione, listewki dobieram w Castoramie bo w sklepach modelarskich brak tych gabarytów (już dobrałem, no i ceny przyzwoite) . Teraz przystosowuję heblarkę, by dorobić przystawkę do szlifowania drewna ( tarcza ze sklejki z naklejonym papierem ściernym). Nie przesadzam, bo przyda się taka przystawka.
Takie lub podobne przystawki można zaaplikować np. do pilarki czy szlifierki, do tego co się obraca ?
Jasiek - |6 Lut 2011|, o 00:23
cd.
Jasiek - |8 Lis 2011|, o 00:58
Odstawiam Capa na półkę, zbieram się do dalszej budowy Wilgi.
Zastanawiam się czy silnik 50ccm Twin podoła?
Krzysztof - |8 Lis 2011|, o 09:19
Jasiek napisał/a: | Odstawiam Capa na półkę, zbieram się do dalszej budowy Wilgi.
Zastanawiam się czy silnik 50ccm Twin podoła? |
Do 2,5 m wilgi będzie zdecydowanie za słaby minimum 80-tka optymalne 100 cm
Jasiek - |8 Lis 2011|, o 12:39
A jaka max wielkość do tego silnika ?
Zmieniam koncepcję, chyba wykonam wersję PZL-106A KRUK.
Zauważyłem w początkach budowy Wilgi, że jest zbyt ciężka konstrukcja (moje błędy).
A jak od nowa budowa, to pewnie ten KRUK.
Mam trudności ze zdobyciem planu PZL-106A KRUK.
|
|